Isnin, 28 Disember 2015

MARILAH KITA HIBURKAN DIRI KITA SEMASA BERADA DI ALAM KUBUR




Tujuh (7) Nasihat Kubur Kepada Manusia


Aku adalah tempat yang paling gelap diantara yang gelap, maka terangilah aku dengan amalan TAHAJJUD.

Aku adalah tempat yang paling sempit, maka luaskanlah aku dengan menjaga baik SILATURRAHIM.

Aku adalah tempat yang paling sepi, maka meriahkanlah aku dengan memperbanyak membaca AL-QUR’AN.

Aku adalah tempat tinggal binatang-binatang yang menjijikkan, maka racunilah ia dengan amalan SEDEKAH.

Aku yang akan menyepitmu hingga hancur, bebaskanlah dirimu dari sepitan itu dengan menunaikan SOLAT.

Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang teramat menyakitkan, bebaskanlah dirimu dari rendaman itu dengan PUASA.

Aku adalah tempat Munkar & Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan memperbanyak mengucapkan Kalimah “LAA ILAAHA ILLALLAH”.